808’s & Heartbreaks

Kanye slapp nettopp ute sitt nye album, 808’s & Heartbreaks. Dette er et album som er annerledes enn de tidligere. Forskjellen er vel at han synger mye mer enn før, rapper mindre, og har sånn robotic stemme i hver låt (autotune er det kalt eller no, don’t shoot me if I’m wrong). Denne stemmen gjør mange av sangene fete, men personlig så syntes jeg han kunne utelatt den i et par låter.

Etter et par kvelder sammen med Kanye og plata hans så har jeg fått et godt inntryk. Jeg liker nesten hver eneste låt, så klart noen bedre enn andre. Noen låter føler jeg kan bli litt kjedelige, spesielt «Say you will» som egentlig er ganske bra, men i lengden så tenker jeg bare «hmm, tror jeg switcher jeg».

Favoritt låtene mine fra dette albumet er:

Heartless
RoboCop
Love lockdown
Paranoid

Sannsynligvis fordi disse låtene er veldig egne i forhold til de andre. En ting som er litt morsomt var at jeg hadde hørt Love Lockdown på raidoen sykt mange ganger, uten å vite at det var Kanye. Og jeg synes at hans låter er ganske så greie å kjenne igjen. Det sier litt om hvor unik «808’s & Heartbreaks» er.

Overall vil jeg si at dette albumet virkelig er verdt å ha i CD-hylla, for en natt med Kanye er en natt i himmelen. «Keep your love lockdown».

kanye_west_anim2

3 kommentar to “808’s & Heartbreaks”

  1. Andreas Says:

    Say You Will er den beste da.. ;p

  2. GiantLundstein Says:

    det synes ikke jeg. men sa at den var bra da, bare ikke like bra som de andre;)

  3. IcePile1 Says:

    amen for 808’s:D

Legg igjen en kommentar

