Fra spøk til alvor.

Jeg er ikke alltid så veldig seriøs av meg, som noen av dere sikkert har forstått.

Men idag, så var det faktisk en «liten» ting som overrasket meg og de andre gutta på dugnaden. Vi var på varetelling og som dere sikkert forstår så teller man da varer (jeg er smart). Sebastian fant en kjeksboks som var litt utenom det vanlige. Det var en boks med bokstavkjeks. Dere er enige at bokstavkjeks først og fremst er for barn, ikke sant? Slik at de skal bli flinkere til å kunne lese og skrive.

SANY0552

Er «Sætre» klar over hva Pimp egentlig betyr? Jeg tenkte ikke noe over det selv før Sebastian viste den til meg ordentlig, sikkert fordi jeg ikke tenkte over at det er til barn. Hvis barna dine skal lære seg å lese og skrive, er Pimp noen av de ordene du vil at de skal lære først? Pimp er jo en hallik god damn it, en som livnærer seg over at kvinner prostituerer seg. Da har det egentlig ingenting å si at det er brukt i den sammensetningen «Pimp my car», pimp er pimp. Jeg tror ikke barn som går i 1. klasse sitter og ser på X-zibit som «Yo dawg, we heard you like kids so we put a kid in yo kid so you can have kids while you have kids«er.

Det overraskerer meg at de i det hele tatt fikk lov til å putte dette på markedet, eller at foreldre i det hele tatt kjøper det. Hadde navnet på kjeksen vært «Horekjeks» (eksempel) og «Pimp my car» stod under, da hadde det nesten ikke gjort noe, for da hadde ikke kjeksen vært til barn. Da hadde jeg kjøpt den..

Er du enig eller uenig? (Se Axel, jeg prøver å starte en diskusjon)

G.

10 kommentar to “Fra spøk til alvor.”

  1. Caroline Says:

    Helt enig med deg, dette var egentlig litt morsomt også da (a)

  2. Simen Says:

    Jammen ikke rart barn er så frekke i kjeften nå til dags 🙂

  3. Sebastian Says:

    hahahah! Priceless, the PIMP cookies! MEN! Hvis dette skulle være en seriøs diskusjon så er jeg enig med deg Kjetil! 🙂

  4. ingvild Says:

    vel, jeg må vel si meg ganske enig i dette innelgget. Ord slik som pimp er vel kanskje ikke den beste måten å henvende seg til barn på, eller bruke som markedsføring. Men kjeksene smaker ihvertfall godt!:))

  5. JULIE AIDA Says:

    du har alltid vært en ting som får hverdagen min til å virke, finefine kjetil andré. du er så flott at jeg får vondt i magen.

  6. axel Says:

    tenk deg hva slags kvinnesyn ungene som blir utsatt for disse kjeksene kommer til å få når de vokser opp. bokstav kjeks-konsernet burde saksøkes og rettsaken bør føres til den internasjonale menneskerettighetsdomstolen i strasbourg. makan

  7. skybert Says:

    Pimp Cockeyes :S

  8. thao t. Says:

    wow.. nå satt jeg og tenkte grundig på en del ting… 🙂

Legg igjen en kommentar

