Til minne om de liv som gikk tapt for 8 år siden.

Samtidig som min venn Vegard feirer sin bursdag, er det flere tusen mennesker som sørger.

Det er en syk tanke, men sann. Jeg har ikke så mye annet å si at jeg vil at dere skal sette av et par minutter hvor dere tenker litt og viser støtte til de rammede. Klisjé eller ikke, det gjør meg fortsatt trist. Klipp, bilder, ansikter, folk hopper ut, det er bare så utrolig vanskelig å se for seg selv i deres situasjonen, så føler vi glemmer det litt.

wtc-9-11

Leste en gang en bok som heter «Ekstremt høyt og utrolig nært», som handler om en gutt som mistet faren sin i denne tragedien. Det siste han fikk høre fra han var på telefonsvareren hvor han sa etter flyene hadde kræsjet «Jeg har det bra, jeg kommer hjem» men han kom aldri hjem. Jeg er glad jeg slapp å oppleve dette. Men det sykeste er at jeg finner det hele fascinerende, og jeg vet at jeg ikke er den eneste. Folk vil se mer av dette, folk vil se masse klipp! Er det action eller er det for støttens skyld? Jeg vet ikke, men jeg er jo en av dem som oppsøker disse klippene.

G.

9 kommentar to “Til minne om de liv som gikk tapt for 8 år siden.”

  1. Emma Says:

    Huff, det er grusomt å tenke på.
    Jeg skjønner hva du mener, det er på en måte intresannt også. Jeg synes så forferdelig synd på de som mistet sine kjære den dagen. Onkelen min skulle egentlig være der, akkurat 11.sep 2001. Men av en eller annen grunn så dro han dit 10,sep i stedet. Takk Gud for det. R.I.P alle som døde den dagen ❤

  2. Hilde Marissa Says:

    Fint innlegg! Virkelig.

  3. plaum Says:

    brukernavnet til vegard på skolepcen er luve1109, hahah. pga etternavn, fornavn och fødselsdato altså. tragisk hendelse men man kan vel synes det er litt skøy.

  4. Alex Says:

    kan du skrive på ditt neste innlegg hva denne flimen heter, værsåsnill? 🙂

  5. emilija Says:

    shit, 8 år! tiden har gått utrolig fort! selvom jeg ikker var mer enn 7/8 år når det skjedde, husker jeg det som om det var igår..!

  6. Ole Hofsøy Says:

    Dette er utrolig trist, men likevel er jeg så fascinert av det. Det er vel hverken for ungerholdningen eller action sin del, men jeg sitter å ser, grøsser, og tenker på hvor ille det egentlig må ha vært, og hvor heldige vi er i Norge, hvor det eneste «spennende» og viktige som skjer er to vanlige, ikke spesielle nordmenn som blir dømt til døden i Kongo, en og annen med svineinfluensa og valget. Dette er jo barnemat i forhold til mange tusen døde, og jeg håper at ingen land skal få oppleve noe slik på nytt:)

  7. Maria Says:

    Jeg er egentlig veldig interessert i det hele, for det er på en måte fascinerende, men samtidig synes jeg utrolig synd på de som måtte oppleve dette på nært hold, og ikke minst de som døde!

    Dessuten, hvordan har noen samvittighet til å drepe flere tusen mennesker?

  8. Hanne Says:

    det er litt småkjipt å ha bursdag akkurat den dagen..

  9. Marlene Reitan Says:

    Jeg har bursdag den 11. september jeg :$

Legg igjen en kommentar

